Střední manipulátory

Střední kategorie manipulátorů obsahuje již plně profesionální modely, jež spojuje jedna vlastnost – univerzálnost. Hodí se stejně dobře jako hlavní manipulátor na středních farmách, ale zároveň i jako jeden z několika v těžkých provozech velkých společností. Díky komponentům z nejtěžší řady manipulátorů, jako je motor Deutz o výkonu 100 kW (136 k) nebo převodovce ECOSPEED je spolehlivým pracantem, který se neztratí při nakládce zrnin, manipulaci s balíky nebo práci s hnojem. Zároveň je možnost využívat systém vzduchových brzd, který umožňuje tažení až 16 t přívěsů.

I pokud nemáte Vašeho Kramera vybaveného systémem centrálního mazání, je zde pouze několik mazacích řad, které usnadňují práci co to jen jde. Standardní interval údržby je při každých 500 mth., takže Vaše práce nebude narušena péčí o stroj příliš často. Na manipulátoru nenajdete žádný filtr pevných částic, pro řešení spalin je zde systém SCR, bez kterého se již moderní stroje neobejdou.

Plně plynulá hydrostatická převodovka ECOSPEED je výsledkem spolupráce Kramera a německého specialisty na převodovky Walterscheid. Toto spojení je zárukou vynikajícího výsledku v podobě převodové skříně, jež dokáže v malé rychlosti precizně nastavit rychlost (včetně plazivých rychlostí) a přitom bez jakéhokoliv řazení dosáhnout max. rychlosti. Výhodou je také brzdný účinek převodovky – pokud nestiskne plynový pedál, manipulátor stojí, i když je zvolen směr jízdy. To šetří brzdový systém a v neposlední řadě pravou nohu obsluhy.

O pohon se stará výkonný motor Deutz se 100 kW (136 k), který najdete i v těžké řadě manipulátorů, takže o výkon tu rozhodně nouze není. Stejné je to i s hydraulikou, kdy tu pracovní pohání profesionální axiální pístové čerpadlo s technologií Load-Sensing. Kombinace těchto komponent dává střední kategorií vynikající výkonnost při jakékoliv práci. O odolnost stroje nemusíte mít strach, např. každá náprava má statickou nosnost až 20,4 t.

Režim “nakládka”
Obsluha sama vysune rameno výložníku dle potřeby a systém automaticky při spouštění ramene dolů výložník zatáhne na základní úroveň

Režim “stohování”
Při zdvihu a spouštění ramene systém proporcionálně vysouvá a zasouvá rameno tak, že vzniká vertikální zdvih.

Ruční režim
Systém nijak nezasahuje do ovládání, vše je na obsluze.