Rozmetadlo Teleliner bylo představeno na podzim roku 2010 na výstavě Eurotier a vychází z osvědčené konstrukce klasických rozmetadel Annaburger. Je určeno k aplikaci  širokého spektra materiálů – hnoje, kompostu, šámy, čistírenských kalů nebo vápna. Vyrábí se ve velikostech 20, 22, 29 a 33 tun jako jednoúčelový vůz nebo nástavba na výměnný systém.

Vyrábí se ve velikostech 20, 22, 29 a 33 tun jako jednoúčelový vůz nebo nástavba na výměnný systém.

Rozmetací ústrojí a příslušenství
Rozmetací ústrojí se skládá ze třech frézovacích válců uložených vodorovně a dvou rozmetacích kotoučů s šesti lopatkami. Toto ústrojí dokáže rozmést materiál až na záběr 24 metrů. Celé ústrojí je chráněno mechanicky – řetězovými spojkami, a elektronicky. O přísun materiálu k rozmetacímu ústrojí se starají tři řetězové dopravníky s vysokou pevností proti přetržení. Elektrohydraulické ovládání zajišťuje přesnou aplikační dávku. Tak lze ovládat rychlost posuvu dopravníku podle přiložené rozmetací tabulky. Na ovládacím pultu se dále ovládá i zamykání a odmykání náprav či zvednutí přední nápravy.
Senážní vůz
Teleliner je vybaven teleskopicky výsuvnými postranicemi, čímž lze během vteřin zvýšit objem rozmetadla až na 33 m3. Zvýšeného objemu lze využít při rozmetání lehčích materiálů, ale je to taky základní krok k přestavbě rozmetadla na senážní vůz. Po vysunutí bočnic se odpojí rozmetací ústrojí, které je usazeno na hácích a nemusí se šroubovat. Odpojí se hydraulické hadice a namísto rozmetacího ústrojí se nasadí senážní vrata. Vůz je za 30 minut přestaven z rozmetadla na senážní vůz.
Nápravy
Rozmetadla Annaburger jsou vybavena ve standardu kloubovou nápravou, která výborně kopíruje nerovnosti terénu a zajišťuje stálý kontakt všech kol s podložkou. Stále častěji jsou rozmetadla dodávána s hydropneumatickým odpružením podvozku, kdy je ve standardu také hydraulicky odpružená oj. Toto odpružení má největší stabilitu proti převrácení a nejvyšší komfort jízdy. Je to také technicky nejnáročnější odpružení, ale firma Annaburger s ním má dlouholeté zkušenosti a v České republice jezdí několik set hydraulicky odpružených strojů. Všechna rozmetadla Teleliner na kloubové či hydraulické nápravě mají ve standardu zvedatelnou nápravu, kterou lze dotížit traktor při posunu materiálu do zadní části rozmetadla. Dále lze zvedatelnou nápravu využít při jízdě na silnici, kdy se používá při jízdě s prázdným vozem pouze jeden pár pneumatik. Při zvednutí nápravy dojde automaticky k zablokování náběžné nápravy.

 

   HTS 20.07  

   HTS 22.07  

   HTS 29.07  

   HTS 33.07  

Celková hmotnost (t)  

20

22

29

33

Provedení náprav

Tandem

Tandem

Tridem

Tridem

Délka ložné plochy (m)  

6,3

6,8

7,5

7,5

Výška bočnice (m)

1,2

1,2

1,2

1,2

Objem ložné plochy (m3)  

17,5

19

21

21

Objem jako senážní vůz (m3)  

33,5

36

39

39